Наукова діяльність кафедри дошкільної освіти
Інформація про наукову діяльність кафедри
Головною метою діяльності кафедри дошкільної освіти є створення умов для якісної підготовки конкурентоспроможних фахівців освіти відповідно до досягнень вітчизняної та світової науки і освіти, загальнодержавних, міжнародних критеріїв і стандартів вищої освіти. Освітній процес забезпечує досвідчений науково-педагогічний колектив, серед яких: доктори педагогічних наук, кандидати наук, молоді викладачі , які спрямовують свою навчальну та дослідницьку діяльність на виконання таких пріоритетних напрямів:
- участь у науково-методичних і науково-теоретичних конференціях;
- видання книг, підручників, навчальних посібників, публікацій, статей;
- робота над докторськими і кандидатськими дисертаціями;
- підтримка постійного контакту з місцевою пресою для надання їй рекламної інформації за науковими здобутками кафедри;
- формування наукових шкіл кафедри за рахунок проведення комплексних наукових досліджень, видання монографій;
- проведення наукових робочих семінарів на кафедрі, де розглядаються питання участі кожного викладача кафедри у науковій діяльності;
- робота над розробкою комплексної теми кафедри.
Досягнення якісних результатів у підготовці кваліфікованих фахівців відбувається в рамках кафедральної теми: «Удосконалення змісту, форм та методів професійно-педагогічної підготовки дошкільних фахівців у закладах вищої освіти на засадах компетентнісного підходу» (реєстраційний номер 0111U007533).
Пріоритетні напрями дослідження:
- Історико-педагогічний аналіз підготовки педагогічних кадрів для дошкільних освітніх закладів.
- Обґрунтувати теоретико-методичні засади, місце та значення формування професійної компетентності дошкільного фахівця у вищих навчальних закладах.
- Обґрунтувати організаційно-педагогічні умови професійної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах компетентнісного підходу.
- Забезпечити методичний супровід професійної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до педагогічної творчості.
- Дослідити теоретичні і методичні засади підготовки майбутнього вихователя до формування творчої індивідуальності старших дошкільників.
З метою забезпечення сприятливих умов для навчання здобувачів вищої освіти та професійної діяльності співробітників на факультеті створено й постійно удосконалюється сучасне освітнє середовище на базі таких кабінетів:
- Лабораторія «В.О. Сухомлинський і школа ХХІ століття».
- Центр цифрової педагогіки у дошкільній та спеціальній освіті.
- Академія обдарованих дітей «Вундеркінд».
Викладачі факультету активно публікують наукові дослідження у фахових виданнях України та наукових журналах, що входять до міжнародних баз даних Scopus, Web of Science, Index Copernicus та ін. Організовують і проводять наукові та науково-практичні конференції, семінари, майстер-класи, круглі столи, тренінги як для науковців, так і для працівників освітніх закладів.
Загальний стиль навчання – проблемно-дослідницький. Лекційні курси поєднуються із семінарськими та лабораторними заняттями, робочими зустрічами. Переважно навчання відбувається в групах, з дискусіями та презентаціями.
Звіти про наукову діяльність Плани роботи наукових гуртків